Ez a torta adta az ötletet, s az enyém ilyen lett:


Sajnos nem látszik milyen szép sárga a színe, pedig az dobna rajta.:)) Első Royal icing-os tortának elmegy, de nem teszem majd ki a büszkeség-falamra:)
A táska torta a sógornőmnek készült ajándékba. Sűrgetett az idő, így rögtön neki kellett állnom a formázásnak és a díszítésnek, a piskóta megsülése után.
Jobb lett volna, ha a piskóta is pihen egy kicsit, mielőtt dolgozom vele, de ez most nem jött össze.

1. Megsütöttem a piskótát, majd körben levágtam a felesleges részeket. Ezt úgy a legegyszerűbb megtenni, hogy fejjel-lefelé az asztalra teszed a piskótát, és visszateszed köré a tortaformát, amiben sült. A késsel pedig belülről a forma mentén körbevágod a piskótát, így szép szabályos kört kapsz a végén.
Ezután kettévágtam vízszintesen. Amennyiben laposabb a piskóta, jobb, ha sütünk még egyet, és a kettőt tesszük majd össze. Én kettévágtam, így két egyforma lapot kaptam.


2. Késsel kettévágom az egyik lapot. A nagyobbik rész lesz maga a táska, így ki-ki eldöntheti mekkorát szeretne, illetve mi lenne a megfelelő táska-méret.


3. A levágott kis szeletet a másik lapra illesztjük, és a kis darab alapján, az alsó lapot is ketté vágjuk.


4. Így kaptunk két egyforma lapot.


5. Úgy döntöttem, hogy a vacsorából megmaradt eper-lekvárt rákenem a piskótákra.



6. Sajnos nem volt túl egyszerű készítés közben fotózni is, így az a rész kimaradt, hogy elkészítettem a Royal Icing-bevonót, és sárgára színeztem. Ezzel elsőként megkentem az egyik lapot a szétvágott résznél, és az egyik felületét is bekentem teljesen.
Ezután felállítottam, a már végleges tortalapra, és odatapasztottam ahhoz. A Royal Icing nagyon erős ragasztó, s mivel megkentem a szétvágott sávot, könnyen odatapadt. Igaz, amíg a másik lapot hozzá nem tapasztottam, ki kellett támasztanom valamivel a felállított piskótát.
Viszont, gyorsan megkentem a másik lap "talpát" is, és miután szorosan az első mellé állítottam, összetapasztottam őket. Ekkor már nem volt szükség a támasztékra, a torta megállt magától is.

7. A torta teljes felületét bekentem a bevonóval.




8. Kap még egy réteg Royal Icing-bevonót, egy éjszakai hűtés után és rákerül a díszítés is. Ez egy vidám kis táska lesz, amit ma láttam a neten, s gondoltam, hogy talán nekem is sikerül megbírkóznom vele. Sikerült, de közel sem lett tökéletes.

Így készítettem a royal icing bevonót, de nem lett az igazi.
3 db tojásfehérjét a habverővel kissé felverek, majd hozzáadok fokozatosan 60 dkg átszitált porcukrot. Ezt legalább 10 percig keverem a habverővel. Akkor lesz jó, amikor szép fényes lesz az egész. Egyénként mindenkinek egyedi, hogy ehhez a masszához kell-e még vízet adnia, vagy sem. Függ a tojástól, sőt még a konyha levegőjének páratartalmától is. Nos, nekem muszáj volt hozzáadnom 2 evőkanál vízet is, miközben kevertem.
Ez a mennyiség arra volt elég, hogy megkenjem a tortám belső részét, és kívülről a torta teljes felületét.
Maradt még egy kevés, abból, kinyomóval készítettem zsírpapírra 3 féle félkört, ami, ha megkeményedik teljesen, a táska fogantyúja lesz majd.
Egy egészen kevés került a kukába. Annyira kis mennyiségről van szó, hogy nem volt értelme légmentesen eltennem a hűtőbe.
Egyénként sokan nem tojást, hanem tojásfehérje port használnak, mert akkor hűtés nélkül is hetekig eláll az icing.
Megállapítottam, hogy az icing bevonóm közel sem lett tökéletes, dolgoznom kell még az összetevőkön, hogy kifejleszthessem a számomra tökéleteset.
Egyébként az egyik könyvben így olvastam az összetevők mennyiségét, legközelebb ki is próbálom:
Royal Icing készítése:
- 7 db tojásfehérje
- 315 ml víz
- 1,75 kg átszitált porcukor.
Ez a mennyiség elegendő egy 22 cm átmérőjű torta bevonására, a dekorációk elkészítésére, és a tortát tartó tábla bevonására.
Amennyiben kevesebb mennyiségre lenne szükségünk, így készítsük el:
- 2 db tojásfehérje,
- 4 evőkanál víz
- 500 gr porcukor
A következő tortámhoz, ami hamarosan készülni fog, mert az apósom születésnapja is közeleg, már ezt fogom kipróbálni.


******************************************************************************

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése