Annyit beszéltetek mostanában a Feketeerdő tortáról a neten, hogy kedvet kaptam elkészíteni. Még sosem csináktam, de elvileg szeretem.
Így kezdődött az egész. Természetesen most sem az lett a vége, amit eredetileg akartam. Sütés előtt találtam egy piskóta receptet, amit ki akartam próbálni, és meg kell mondjam, azóta ezt használom. Plusz a gyerekek miatt nem meggyet, hanem cseresznyét vettem, így a torta végülis cseresznyés finomság lett.
S valóban finom lett. Állítólag ez volt eddig a legfinomabb tortám.
Persze, ezt így szokták megemlíteni: "Ez volt eddig a legfinomabb tortád, a madártejes, maszkarponés és csokis mellett..."

Nagyon könnyű lett, szinte omlott a számban a süti. A piskóta eszméletlen, a krém pedig telitalálat annak, aki nem akar kifeküdni, miután megevett egy szelet tortát. Nagyon kellemes, nem töményen édes, sőt!

Így készítettem a piskótát: (azaz kettőt is készítettem, mert nagyon magas tortát szerettem volna). A piskótát egyébként több oldalon is felfedeztem már (pl a Homoktortán, és a Kiskuktán is... stb...stb...)
Hozzávalók egy piskótához - 26 cm-es formában készült:

- 280 g cukor
- 350 g liszt
- 1,5 dl tej
- 4 tojás
- 1,5 dl olaj
- 1 csomag sütőpor

Elsőként felvertem a tojásfehérjét 80 g cukorral kemény habbá. Ezután a sárgáját a maradék 200 g cukorral, a tejjel és az olajjal, csak annyira, hogy elvegyüljenek rendesen. Ezután beleszitáltam a sütőporral elkevert lisztet. Óvatosan átkevertem kanállal (fakanál, ilyesmi), majd a keverőgéppel is, hogy jól összeálljon az egész. Végül hozzáadtam apránként a tojásfehérjés habot, de ezt már csak kézi habverővel, óvatosan kevertem el apránként hozzáadva.
Azután mehet a sütőpapír a tortalap aljára, a tészta pedig a tortaformába.
Előmelegített sütőben minimum 45 percig sütöttem, légkeveréssel, 165 fokon.

Elvileg a Feketeerdő tortához kakaós piskóta kell, éppen ezért sem lett ez végül Feketeerdő.
A krémet pedig Tortaimádó oldaláról halásztam, de számtalan egyéb variáció található a neten. Ahogy láttam mind ehhez hasonló.

Cseresznyés (vagy Meggyes) töltelék:

3 dl cseresznyelé (a befőtt leve)
1 csomag vaníliás pudingpor
1 üveg cseresznyebefőtt
6 dkg cukor


Tejszínes töltelék:

6 dl habtejszín
2 evőkanál porcukor
1 púpozott evőkanál zselatinpor


Elkészítés:

A két piskótát egyenként 2  lapra szeljük, meglocsoljuk a cseresznye (vagy meggy) levével.
A cseresznyelevet a pudinggal és a cukorral sűrű krémmé főzzük, levesszük a tűzről, és hozzáadjuk a cseresznyét.
A zselatint 1 dl hideg vízbe áztatjuk, majd lassú tűzön felolvasztjuk, kissé lehűtjük kevergetve. A tejszínt a cukorral kemény habbá verjük, belecsorgatjuk a zselatint.
A tésztára kenjük a cseresznyés  krémet, erre a tejszínhab kerül, így töltjük meg három sorban a tortát.

Nagyon finom lett komolyan! Nem rajongok annyira a gyümölcsös tortákért, de ez a torta tutira nem tett jót a diétámnak. Tömtem magamba:)



1 megjegyzés:

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése