Ez a torta igazából az apósom születésnapjára készült, amit holnap ünnepelünk. Szerettem volna egy igazán elegáns tortát készíteni, de közben a nagyfiam is segíteni akart a díszítésben, így fiatalosabbra vettük a figurát. Az elegáns, kifinomult kezdet után ez a vidám, kis tavasz-csalogató torta lett a végeredmény. Amit fontos megemlítenem, hogy a virágokat a kiscsopotos "nagyfiam" szúrkálta ki a fondant-ból.


1. Két darab piskótát sütöttem, és mindkettőt félbe vágtam, így lett négy piskóta lapom. Két piskóta lapra körben royal icing-ot nyomunk. Ennek több oka is van. Elsőként, hogy (mivel gyorsan szilárdul) nem engedi kifolyni a tölteléket, másrészről összeragasztja az egyes lapokat.

2. Ezután beleteszem a tölteléket. Jelen esetben Tiramisu-hoz használt krémet.


3. Majd ananász-darabok kerülnek a krémbe.


4. Miután minden szintre felkerült a krém, összeillesztem a lapokat.

5. A maradék royal icingot a torta tetejére, a tiramisu-krémet a torta oldalára kenem.

6. Miután néhány órát a hűtőben pihent a torta, felkerül rá a fondant-bevonó, és díszítésnek egy szalag. Ekkor még a kifinomult irány volt a domináns.

7. Ezek után kékre színeztem egy darab fondant-masszát, és kinyomkodtam ebből mintákat. Igazából a "hálóra" volt szükségem, amit a vízzel bekent tortára tapasztottam.

8. A tetejére fehér kis virágocskák kerültek, az oldalára, pedig kék színűek.

9. S végül, a fehér kis virágocskákat is a tortára tapasztottam, s a közepére kék kis golyó került.

Nem igazán nagypapás a torta, de sebaj. Viszont borzasztóan kíváncsi leszek az ízére, és hiába a fogyókúrám, holnap meg fogom kóstolni, mert kíváncsi vagyok a mascarpone-s ananászos, piskótás kreációmra.

3 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon ügyes vagy! Nagyon tetszik, és szerintem finom is. Az a kérdésem, hogy mi van a torta alatt? Műanyag lap? Vagy valami más? Illetve hol lehet venni kész fondant masszát, meg folyékony ételszínezőket a neten kívül?
    Én Békés megyében lakom. Vagy jobban járok, ha netről rendelem?
    Arról mit tudsz, hogy ha marcipánnal szeretném bevonni a tortát, az is lehet ilyen szép? Ja és ehhez a tortához hány dkg fondant massza kellett? Fehér pillecukrot is lehet kapni? Melyik az olcsóbb? Házi vagy kész massza?
    Bocs a sok kérdésért.
    Üdv. Kata

    VálaszTörlés
  2. Szia, köszöm. Sajnos mindig kapkodnom kell a gyerekek miatt, biztosan jobban sikerülne minden, ha pepecselgethetnék kedvem szerint. Majd egyszer:)
    Nekem a torta alatt egyszerű torta lap van. Igazából a férjem nem nézi jó szemmel az új "hobbimat", így igyekszem minimális költségekkel dolgozni. Sima tortalap van alatta. Folyékony színezőt kérdezd meg egy nagyobb boltban, üzletközpontban, mert sima ételfesték is jó. Igaz abból több kell, mint a koncentrátumból, de sokszor azt használom.
    Majd utánajárok, hol tudnál még vásárolni, jó? Marcipánnal is lehet így. Sőt, vannak tortadíszítők, akik előszőr bevonják marcipánnal a tortát, aztán azt fondant-tal, vagy arra kenik a vajkrémet.
    Van fehér pillecukor is, nézd meg esetleg egy Lidl-ben, én ott vettem. Mindenképpen olcsóbb a házi készítésű massza. Sokkal olcsóbb.

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Úgy nekiállnék én is egyből. Kedvet kaptam a blogod olvasása után. Én is félek, hogy hogy fogja párom fogadni ezeknek a költségét, mert most nem nagyon van plusz pénz, amit erre költhetnék, ha van is, az a kicsire megy. De akkor is meg szeretném csinálni a fondant-os tortát, valami ábrával, vagy ha másnem, akkor doboz tortát. Már jeleztem neki, hogy kell egy kis beruházás a szülinapi tortához, és nem volt negatív visszajelzés.
    Szeretnék valami jó habzsákot is beszerezni többféle kinyomóval, de arra még gyűjtök. Az a recept, ahol leírtad a házi fondant masszát (30dkg pille cukorból) az elég egy akkora tortára, amit most csináltál?
    Mert akkor lehet, hogy belevágok a fondant készítésbe. A blogomban majd le is írom, hogy hogy sikerült, meg neked is ide. Mostanában kezdtem el sütögetni, és azokról tettem fel leírást, meg képet is, de ezek "hagyományos" torták meg sütik, de majd most!!! Remélem sikerülni fog. Kíváncsian várom a következő művedet! :)
    Üdv: Kata

    VálaszTörlés

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése