Tortadíszítő versenyünk győztese megírta, hogyan készült a tortája, sőt rengeteg szép képet is küldött a tortáiról. Íme, elsőként a tortarecept, majd hamarosan felteszem a tortáit is.




Zalai Klári, győztesünk receptje

"A tortát a következőképpen készítettem:


Piskóta:

22 centiméteres tortaformában sütöttem 6 tojásból, a mérős módszerrel. Ennek az az érdekessége hogy nem kell szétválasztani a tojásokat.

6 tojást beleütöttem a keverőtálba, majd a 6 tojás súlyával egyező mennyiségű cukrot tettem hozzá, és előbb alacsonyabb fokozaton majd magasabbon vertem 15 percig gépi habverővel. Ezután 5 tojásnak megfelelő súlyú lisztet kell hozzákeverni, de már csak a kézi habverővel, óvatosan összeforgatva. Ha kakaósat szeretnék, akkor 5 dekagramm kakaóport szoktam beletenni, és ezt levonom a liszt súlyából. Beleöntöm az alján sütőpapírral bélelt tortaformába és kb. 1 órán át sütöm 180 fokon hőlégkeverés nélkül.

Mindig nagyon szép magas piskóta szokott így sikerülni.


Krém:

Keverőtálba öntök 2 zacskó Gála főzés nélküli csokoládés pudingport és 1 liter habtejszínt. Előbb alacsonyabb fokozaton, majd magasabbon kemény krémmé verem (néhány perc csupán), majd teszek bele 2 evőkanál holland kakaóport és ízlés szerint rumot. Ezzel a krémmel betöltöm a 3 lapba vágott kihűlt piskótát, majd kívülről körbe bekenem vajkrémmel. (vaj és porcukor 1:1 arányban jól felhabosítva)

Ezután jól lehűtöm, majd cukorliszten elnyújtott marcipánnal vagy unideccel burkolom és tetszés szerint díszítem.

Idén márciusban kezdtem el magam beleásni a tortázás rejtelmeibe, és teljesen magával ragadott. Nagyon szeretek bíbelődni vele, tele a fejem szebbnél szebb tortákkal, és bízom benne hogy addig nem halok meg amíg mindet el nem készítem :)"

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése