A fotó csak dekoráció, amíg meg nem keresem a torta valós fotóját:)


A férjem imádja a madártejet, ezért készítettem el néhány hete, vagy talán hónapja a madártej-tortát. Nem is emlékszem, hogy lefotóztam-e, majd utánanézek, de azért most felteszem ide a receptet, ami alapján készült, mert valaki kérte.

Egyébként ez a torta volt az "Ország Tortája" nemrégiben, bár az a recept kicsit más, mint ez. Próbáltam az egyszerűbbet kiválasztani a neten található változatos alkotások közül, s persze azt, amihez nem kellet boltba rohangálni még ezért-meg azért, hogy elkészülhessen a torta.

Egyébként azért is ezt választottam, mert furdalt a kíváncsiság, milyen piskóta készül, hogyha kihagyom a tojások sárgáját, és csak a fehérjéből sütöm. Ez volt az első ilyen tortám.

A végeredmény nagyon finom lett. Nem lett túl magas, így legközelebb még egy ilyen lapot sütök, hogyha magas tortát szeretnék, de vasárnapi desszertnek tökéletesen megfelelt. A piskóta is finom lett a tojásfehérjékből, de kicsit olyan "ragadós" lett. Nem tudom postosan megfogalmazni milyen is. Nem olyan lágy, mint a sima piskóta. Hogyha elkészíted tudni fogod mire gondolok. Ezek után bármikor megismerek egy olyan piskótát, ami csak tojásfehérjéből készült. Viszont finom volt összességében.


Elkészítés:

PISKÓTA:
- 8 tojásfehérje
- 8 evőkanál cukor
- 8 evőkanál liszt
- 2 teáskanál sütőpor

KRÉM:
- 8 tojássárgája
- 250 g margarin
- 2 evőkanál liszt
- 1 csomag vaníliás pudingpor
- 8 dl tej
- 200-250 g porcukor

A torta tetejére tejszínhabot nyomhatsz, vagy Hullalából készíthetsz, és fehér csokival, vagy reszelt mandulával megszórhatod. Van, aki az oldalát is megszórja. Én is ezt tettem. Mandulával.

Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
A sütőport átszitálom a liszttel együtt. A tojásfehérjét felverem a cukorral. Ezután beleforgatom a lisztes keveréket. 24 cm-es tortaformába öntöm a masszát. (A forma aljára sütőpapír, az oldalát vajjal kikenem.) Megsütöm a piskótát.

A krémhez 6 dl tejet mikróban felforrósítom. A maradék tejet egy másik edényben elkeverem a tojások sárgájával, a vaníliás pudingporral és a liszttel. Ezután tűzre teszem és hozzákeverem a mikróban felmelegített részt is. Sűrűre főzöm, állandó keveréssel, mint a sima pudingot.
Ezután félreteszem hűlni.
A margarint kikeverem a porcukorral, míg habos nem lesz, majd hozzáadom a "pudingot" a másik edényből, és tovább keverem a habverővel az egészet.

Ezután a megsült piskótát kettévágom. A krém nagyobb részét az alsó lapra teszem, majd jöhet rá a teteje, erre a maradék krém, és a felvert tejszín. Egyébként az összeállításkor visszatettem a tort köré a karikát, és így hagytam a hűtőben, hogy jól összeálljon az egész, utána vettem csak le, és ekkor került a torta oldalára is a díszítés.

Ízlett mindenkinek a torta! majd megnézem van-e róla valamilyen fotóm, csak most nagyon rohanok, mert a nagyobbik fiam 6 éves lett tegnap, és ma lesz a szülinapi partyja.

A NINJAGO tortája egyelőre a hűtőben áll, vajkrémmel átkenve, így a neheze még csak most jön, délig kész kell lennem plusz a party előkészítésével is.
Úgyhogy remélem érthető volt a receptben minden, nagyon gyorsan írtam...

Futok, izgulok a NINJAGO torta miatt...
Szép napot mindenkinek!




0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése