Korábban olvashattátok már a blogon a kukoricaszirupos, sőt a pillecukros fondant készítését is. Az tény, hogy a pillecukros fondant borzasztóan ragad, és sokaknak macerás is. Nem a kedvencünk.
Most egy igen egyszerű fondant receptet mutatok be. (Amint feltettem a gépre a fotókat is, kiegészítem a bejegyzést.)


MÉZES FONDANT
 
-          500 gr porcukor
-          1 evőkanál zselatin
-          6 evőkanál víz (amennyiben többet kívánna a massza az összegyúrásnál, adhatsz még hozzá 1-2 evőkanál vízet)
-          1 evőkanál pálmavaj, vagy kókuszvaj
-          2 evőkanál méz

 
A zselatint felolvasztjuk vízben, gőz fölött, beletesszük a mézet és a kókusz/pálmavajat. Elvesszük az edényt a gőzről, majd a tartalmát a porcukorhoz öntjük, és folyamatosan elkeverjük. Végül alaposan összedolgozzuk, és légmentesen fóliába csomagolva pihentetjük. Hűtőben tartjuk.

Készítheted keverőgéppel is (a robotgép dagasztó kanalával, vagy mi a neve, majd lefotózom), ekkor a porcukrot a keverőtálba teszed, majd ehhez öntöd a zselatinos keveréket. A géppel lassan összekevered. Porcukrot szórsz a munkafelületedre, és ezen jó alaposan kézzel gyúrod a masszát. Porcukrot még szórhatsz hozzá miközben gyúrod, de érezni fogod mennyire ragad. Mert ragadni fog, de nem vészes. Nem olyan, mint a pillecukros fondant.
Nagyon könnyű dolgozni ezzel a fondanttal, szinte pár perc alatt elkészül, és istenien nyújtható a sodrófával, vagy fondant-nyújtóval. Könnyen a tortára helyezhető, nem szakad, nem lyukad, persze azért finoman bánjunk vele!

Nekem eddig ez a kedvenc fondant masszám, pedig sokáig tartott, mire változtattam a korábbin, és végre kipróbáltam.
Felhasználás után alaposan átgyúrjuk, majd porcukorral beszórt felületen nyújtjuk. (Van, aki keményítőn szokta nyújtani.)

 
Fondant masszáról néhány tudnivaló:
-          A fondant massza 2 hónapig is eltartható hűtő nélkül, jól becsomagolva, illetve műanyag dobozban légmentesen lezárva, de sokan hűtőben tárolják. Használat előtt mikróban picit melegíthető.
-          Amennyiben a fondant masszád túl szárazra sikerül, adj hozzá utólag egy kis vizet, és vajat. Így javíthatsz a minőségén.
-          A torta bevonásához minimum 2, de inkább 3 mm-esre kell nyújtanod.
-          Miután kiterítettük a fondant masszát, de hirtelen dolgunk akadna, celofánnal fedjük le, hogy ne száradjon ki.
-          A fondant masszát tortához rögzíteni többféleképpen is lehet. Használhatsz vajkrémet, cukorszirupot vagy felmelegített lekvárt is. (Sima állagú lekvár elkészítése: a mikróban, pohárban felmelegített lekvárt egy szűrőn préseld át, s így kend be vele a torta, muffin, vagy keksz felületét, amelyre a fondant kerül majd.)
-          Miután befedtük a tortát, de fényesebb látványt szeretnének, akkor vízzel bekenjük a masszát, ha túl fényes, akkor porcukorral korrigálhatjuk.
-          A fondant masszát miután elkészítettük, de még nem került a tortára hűtőben kell tartanunk, viszont miután már befedtük vele a tortánkat, nem tanácsos hűtőbe tenni. Vannak, akik gond nélkül tartják a tortát a hűtőben, de sokaknál vízszerű foltok jelentek meg a tortán a hűtés után, mintha a torta izzadna. Ez a kondenzáció miatt van.
-          Egy trükk: Amennyiben a fondant-tal bevont tortát a hűtőben tárolnád, tedd kartondobozba (ne hagyományos torta-dobozba), hanem kartondobozba, egészen addig, míg ki nem kerül a torta a szobahőmérsékletre. A karton megvédi a torta felületét, így nem lesz vízfoltos a fondant.
-          Fagyasztani sem tanácsos a fondant bevonatú tortát, ám amennyiben mégis muszáj, csináld csak nyugodtan, de arra készülj fel, hogy a torta nem lesz a kiolvasztás után olyan tökéletes, mint a fagyasztás előtt.

- A fényes hatáshoz befújhatjuk (kenhetjük) kevés olajjal-olajpsray-vel a tortát, a lényeg, hogy növényi zsíradékkal adható csillogás a tortánknak.

37 megjegyzés:

  1. Én már készítettem ilyet,bár sima margarinnal és nagyon könnyű vele dolgozni, megszárad, de nem nem les fogkitörős kemény.Finom omlós, nem gejl. gyerekeknek is kitűnő játszani. Viszont nem tudom, honnan lehet mini virág, levél stb... kiszúrókat venni? Ki tud nekem ebben segíteni? Nagyon kellene!

    VálaszTörlés
  2. Én is ezt használom,és nagyon jó.Pici mandula aromát szoktam még tenni bele.
    Eliskának:rendelni lehet:sőregitől,desszert mestertől,vagy a tortissimo.hu-ról!

    VálaszTörlés
  3. és ez kb. mekkora torta bevonásához elég?

    VálaszTörlés
  4. Legutóbb készítettem egy 25 cm átmérőjű, kg 12 cm magas tortát, és sok lett a maradék is, amit a bevonás után körbe levagdostam. Így azt gondolom, hogy még egy 30 cm átmérőjű torta bevonásához is bőven elég. Egy dologra vigyázz, ne tégy bele több mézet, mert annyira ragadós lesz, hogy még pluszban 1 doboz porcukrot is simán felvesz.

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, arra még tudnál válaszolni kérlek, hogyha színezni akarom zselés ételfestékkel, akkor mikor rakjam bele ?

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jól hangzik! Mindenképp ki fogom próbálni!:-) A színezésre én is kíváncsi vagyok. Te mit tanácsolsz?

    VálaszTörlés
  7. A festéket legjobb azután belegyúrni, mikor már elkészült a masszád.

    VálaszTörlés
  8. Sziasztok! Most fogok először fondantot csinálni és ahány oldalon olvasom, mindenhol mást írnak a hűtéssel, pihentetéssel kapcsolatban. Ha elkészült egyből fel lehet használni? Ha pihentetni kell elég 1-2 óra vagy 1 nap kell neki? Hűtőben vagy szobahőn? Elnézést a sok kérdésért, de nagyon izgulok, hogy jól sikerüljön :)

    VálaszTörlés
  9. Egyből fel is használhatod! Egyébként attól is függ, hogy melyik fajta fondant-bevonót csinálod meg. Van amelyiknek jó tesz a pihentetés a hűtőben, ilyen pl a pillecukros, de ezt a mézeset sokszor használtam már rögtön elkészülés után. Sokaknak jobban bejön, hogyha a receptből kihagyod a keményítőt.:)

    VálaszTörlés
  10. Köszi szépen! Végülis azt választottam, hogy hűtőbe tettem amíg a torta többi része elkészült (kb 3óra). Elsőre nem jött össze, mert tört, de gyúrtam még bele margarint és jó lett, már meg is ettük :)

    VálaszTörlés
  11. Sziasztok! Valaki tudna nekem abban segíteni, hogy mért nem keményedik meg a fondantom? :S Igaz h pálmazsírt használtam mert nem találtam vajat sehol sem, de szerintem más lesz a probléma! Köszönöm,Erika

    VálaszTörlés
  12. Egy kis segítséget szeretnék kérni, ugyanis az én fondantom hiába csináltam úgy ahogy le van írva híg maradt :S Bár még várok holnapig hátha jót tesz neki a hűtő! Igaz, hogy én zsírt használtam vaj helyett,de vajat nem lehetett itt Szegeden kapni. Kérem segítsetek! Köszönöm előre is

    VálaszTörlés
  13. sZIASZTOK! EGY KIS SEGÍTSÉG! A RECEPT AZÉRT ÍR VAJAT, MERT AZ VALÓ BELE. NEM HELYETTESÍTHETŐ. HA NEM KAPHATÓ, VÁRJ VELE MÍG LESZ,(MERT KÁRBA VÉSZ A MUNKÁD) VAGY HA KAPHATÓ, KÉSZÜLJ ELŐRE, MINDIG LEGYEN A HŰTŐBEN 2DB KOCKAVAJ. A FONDANTOT SZINEZHETITEK KÖZÖNSÉGES ÉTELFESTÉKKEL, BOLTOKBAN KAPHATÓ. ÜDV

    VálaszTörlés
  14. sziasztok! A reci azért ír vajat, mert azzal kell elkészíteni, nem helyettesíthető. Ha nem kapható, várj míg lesz a boltban, mert feleslegesen dolgozol, és bosszankodsz. Ha van a boltban, vegyél többet, mindig legyen két kockavaj tartalékban otthon. Egy ezt kiküszöbölöd. A fondantot közönséges ételszínezékkel is lehet színezni, boltban kapható.
    Ecike! Próbálj pici adagokban annyi porcukrot adni hozzá, gyúrd, cukor, gyúrd cukor.. míg nem áll össze nyújthatóvá. Szerintem még menthető.
    TÉVHIT HOGY NEM FAGYASZTHATÓ!!! ÉN SOKSZOR LEFAGYASZTOM, S HA HIRTELEN KELL, CSAK KIKAPOM, HAGYOM KIOLVADNI, MAJD JÓ VAJAS KÉZZEL ADDIG GYÚROM MIG ISMÉT JÓ KIS FONDANT LESZ :) SOK SZERENCSÉT.

    VálaszTörlés
  15. 1,8 kg fondanthoz miből mennyi kell? mert azt így nem írja :) vagy csak vaksi voltam és nem láttam :) Előre is köszönöm :)

    VálaszTörlés
  16. nekem nem igazán jött be ez a fajta recept.. már 2 x csináltam meg és mind a 2x törik málik szakad... miért? a második adaghoz tettem több zselatint és ugy is...viszont találtam olyan receptet amiben glicerint irnak hozzá és glukoz szirupot...figurákhoz virágokhoz ez a recept ha megszárad is nagyon málik törtik..

    VálaszTörlés
  17. Igen, van olyan recept is, sőt számtalan más is, másfajta hozzávalókból, de ez a legegyszerűbb recept. NE tegyél bele semmiből sem többet, hanem hagyd ki a keményítőt. Én is számtalan receptet kiróbáltam, de ez az, amelyik a legevesebb "rumlival" jár, és annyira jól összeáll. Jól nyújtható, könnyen felhelyezhető a tortára. Készítettem egy videófilmet az elkészítésről, megpróbálom feltenni majd valamikor ma az oldalra. Hagyd ki a keményítőt, ennyi az egész, és úgy próbáld meg újra.

    VálaszTörlés
  18. Azt tapasztaltam, hogy nem mindegy, hogy akác vagy virágmézet használunk. Szerintem a virágméz több porcukrot vesz fel.

    VálaszTörlés
  19. Szia! Érdeklődnék, hogy ez a mennyiség mekkora torta bevonásához elegendő?

    VálaszTörlés
  20. Szia.Azt szeretném kérdezni hogy a kókuszvaj ua.mint a k.zsir?Ha nem kókuszvajat,pálmavajat hol kapok. Köszi

    VálaszTörlés
  21. Van, aki kókuszzsírt használ, de igazából, amit én használok az úgy néz ki mint a margarin, és szép fehér a színe. Boltban lehet kapni, sajnos azt nem tudom melyikben pontosan, itt nálunk azt hiszem minden boltban van. Pálmavajat kérdezd a boltban.

    VálaszTörlés
  22. azt szeretném kérdezni, hogy a víz az hideg vagy meleg legyen és pontosan mikor adjam hozzá?:) köszi, Heni

    VálaszTörlés
  23. A víz lehet sima hideg víz, és zselatinhoz kell adni, abban oldódik fel a zselatin.

    VálaszTörlés
  24. Kedves Cake Mummy!
    Már másodjára készítem el a recept alapján, de most is törik. A leírás és a kommentek alapján arra jutottam, hogy vaj kell még hozzá. Csak azt nem tudom, hogy milyen állagú legyen. Olvasszam meg teljesen, kicsit olvasszam csak vagy elég, ha szoba hőmérsékletű? A választ előre is köszönöm. Üdv. Petra

    VálaszTörlés
  25. Sziasztok, a véleményetekre lennék kíváncsi; szerintetek a méz helyettesíthető-e más alapanyaggal ebben a receptben. Minden megoldás érdekel :) Köszönöm előre is!

    VálaszTörlés
  26. Kedves Mindenki!

    Én ma végigkerestem mindent ahol kókusz vagy pálmavajat lehetne kapni. sehol nincs csak olaj. akkor a normál vaj, margarin nem lenne jó. meg akarom a fondantot csinálni de nem egyszerű így.
    kösz a segítséget.

    VálaszTörlés
  27. Sziasztok! Az egyik győri Aldiban a sütési kellékeknél láttam pálmavajat.

    VálaszTörlés
  28. kartika: én szinte ugyanezt a receptet használom, sima vajjal, de az jó minőségű legyen, 80-85%-os. amikor felolvasztod a zselatint, abba teszed a mézet és a vajat, elolvasztod, az egészet simára kevered, és mehet a porcukorra.

    VálaszTörlés
  29. kartika: én is "egy rakat" tortát csináltam már, sima ráma margarinnal...és ne egy, hanem 2 kanállal tegyél bele..nagyon jó állaga lesz, szépen lehet vele dolgozni...

    VálaszTörlés
  30. Köszönöm a receptet,nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  31. Sziasztok! Én kétszer csináltam már fondantot, ez a recept alapján, kihagyva a keményítőt is. Minden jól alakul, szépen összeáll, nyújtható, meg minden. Viszont amikor rárakom a tortára kiszárad, megkeményedik. Ilyenkor mi a teendő? Előre is köszönöm a választ.
    Üdv: Eszter

    VálaszTörlés
  32. Sziasztok! El nézéstt hogy ijent kérdezek de én még kezdö vagyok keményitö az a zselatin?

    VálaszTörlés
  33. Én kókuszzsírt használtam és tökéletes lett, már többszőr is csináltam. Az Aldiban mindig van, vagy legalább is mostanában. A húgom szegeden valami bioboltban vette.

    VálaszTörlés
  34. Sziasztok! Többször megcsináltam már a receptet, nekem nagyon bevált, minden esetben kókusz zsírt használtam vaj helyett, és sima étkezési zselatint. A porcukrot nem csak átszitálom, hanem újra is darálom, hogy még finomabb legyen. Ha szárazabb, kókusz zsíros kézzel gyúrom, míg puha jól alakítható massza nem lesz, és nagyon finom vékonyra is nyújtható akár. Sima virág mézet használok, és kb 75 dkg porcukor kell hozzá, 50 dkg alapból, utána amennyit felvesz. Burkolni nem baj, ha kezdetben lágyabb, a pihentetés során tömörebb lesz. Javasoltak valahol glicerint, ha be van száradva a régebbi fondant. Valóban szépen újra frissíthető a massza, viszont ha nem keményítőzöd meg, ha esetleg figurát csinálsz, akkor nem fog szépen vissza száradni, puha, málékony marad. Több verziót kipróbáltam, szerintem ez a legjobb fondant recept. Sima bolti folyékony ételfestékkel óvatosan, cseppenként, alaposan átgyúrva színezhető, ilyenkor viszont pótolni kell a porcukor mennyiséget! :)

    VálaszTörlés
  35. Én nem innen néztem a receptet de ugyan ezzekel a mennyiségekkel írja de annyi plusz hogy mikor az egészet összedolgozod kanalanként kell még porcukor hozzá amig össze áll de még ragad. Tökéletes fondantom lett elsőre 😊

    VálaszTörlés

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése