TORTA 4. - Emeletes fondant torta


A nagyobb (kb. 26cm átmérőjű) tortalapnak 9 tojásból sütök vizes piskótát.
9 tojás fehérjéhez 9 ek. vizet adok, 18 ek. kanál cukrot, amit kemény habbá verek. Ha ez meg van, hozzá adom a 9 tojás fehérjét és a 15 ek. lisztet, 3 ek. kanál kakaóport (lehetőleg holland kakaópor legyen),fél kávéskanál sütőport. Elkeverem és előmelegített sütőben kb. 160 fokon(légkeverésesben) tűpróbáig sütöm. Én a csatos tortaforma aljára egy zsírpapírt szoktam tenni és így csatolom rá a peremet. Az alját kicsit megolajozom, de a peremét nem, így nem púposodik fel a piskóta a közepén. Ha kisűlt, akkor a tortaformában hagyom kihűlni. Majd késsel körbe vágom és lecsatolom a karikát.
A kisebb laphoz, a tetejére, kb. 18 cm átmérőjű lábasban-vagy állítható tortagyűrűvel- 5 tojásból sütök vizes piskótát a fent leírtak szerint. Ebben az kakaó-liszt arány úgy oszlik meg, hogy 8 ek. liszt, 2 ek. holland kakaópor. A lábas alját körbe rajzolom zsírpapíron, kivágom, a lábas aljába helyezem, alját ennek is kiolajozom, de az oldalát nem. Kisütöm a piskótát, hagyom kihűlni. Körbe vágom, kiborítom.
Krém: Napokkal előtte, mikor ténylegesen kellene, 3 nagy pohár 20%-os tejfölt lecsöpögtetek a savótól. Ebből nagyjából 60-75 dkg krémsajtot kapok. Ehhez 50 dkg vajat (én sajnos margarint használtam és nagy valószínűség szerint emiatt csapódott ki a víz a fondant oldalára!) 50 dkg porcukrot habosra keverek, hozzáadom a krémsajtot és egy citrom reszelt héját.
A piskóta karikákat 3 részre vágom. Én damillal szoktam megoldani, így biztosan pontos lesz. A piskótát késsel körben bemetszem, majd a vágatba beillesztettem a damilt-vagy erősebb cérnát- keresztezem a két szálat és meghúzom. Kész is az első szelet. Ugyan így megcsinálom a többit is. Keménypapírból kivágom a két tortakarika méretét, bevonom alufóliával. Erre teszem az első réteg piskótát és így töltöm be. Könnyebb mozgatni. (A kisebb torta alá is vágok keménypapírt!) Ha ez meg van, akkor betöltöm a fent említett krémmel, kikenem az oldalukat is. Mikor ezekkel készen vagyunk és állt a tortánk a hűtőben, de még jobb ha valami hűvösebb kamrában, akkor jön a fondant.
Én ehhez bolti pillecukrot használtam most. Szerencsére kaptam olyan 30 dkg-os csomagot, amiben külön darabokban volt a fehér és rózsaszín pillecukor. 2 csomagot használtam fel, de maradt belőle a díszítéshez is. Szétválogattam a színeket. Egy nagy jénai tálat kivajaztam, belehalmoztam a pillecukrot, mikrohullámú sütőben 4x10 mp.-re beraktam melegíteni, majd kivettem, megrázogattam, újabb 10 mp. Mikor már jól felolvadt, akkor kivettem és orvosi kesztyűt húzva - ezt jól be kell kenni margarinnal vagy olajjal- elkezdtem hozzá adagolni az átszitált porcukrot és némi kukoricakeményítőt. Addig gyúrom és adagolom hozzá a porcukrot, még egy jól formázható masszát, „gyurmát” nem kapok. A másik színnel is megcsináltam ugyan ezt. Porcukorral vagy keményítővel meghintett munkalapon kinyújtottam (mint kiderült elég vékonyra nyújtottam, vastagabbra kell hagyni, de második fondantos tortám, így még csak tanulom) szóval 4-5 mm vastagra és bevontam vele a nagyobb, az alsó tortát. A rózsaszínnel a kisebbet borítottam be. Aztán jött a díszítés. Az már elég időigényes. Wilton ételfestékkel különböző színeket gyúrtam, nyújtottam, kiszabogattam. Szépen elkezdtem becsíkozni a tortám. Aztán a kicsire ugyan úgy elkészítettem a színes fondantot, nyújtottam, kiszaggattam. A nagyobb karikát kis pogácsa szaggatóval szúrtam ki, a benne lévő kisebb lyukat pedig jobb híján lefogyott cérna spulnival szúrtam ki. :)) Ami innen kijött, az meg lett a pici pötty a tortán. :))
Majd mikor ezzel meg voltam, akkor jött az összeállítás. Az alsóba 4 szál hurkapálcát méretre vágtam ami majd tartja a felső kisebb tortát és ezzel megakadályozza az egymásba süllyedést. Erre helyeztem a felső tortát alatta a becsomagolt keménypapírral. Majd az egészet átszúrtam két hurkapálcával, amit egy kicsit nagyobbra hagytam a tortánál. Erre szúrtam a legnagyobb fondan rózsámat –amit előző este már elkészítettem- majd köré és alá raktam a kisebb rózsákat. Az alsót egy rózsaszín csíkkal körbe fogtam, masnit formáztam a fondanból –ezt is érdemes előző este elkészíteni- a felsőt pedig kis fondan „gyöngyökkel” raktam körbe.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Fondant készítése

Torta bevonása

Ennyien vagyunk most itt

Összes oldalmegjelenítés

Tortarendelés:

Színek kikeverése

Big Mac torta

Translate

Kedvelt bejegyzések az elmúlt hétről

Rendszeres olvasók

Varrógép torta készítése