Fondant készítése II. - videóval

2010. március 7., vasárnap 6 megjegyzés
Ma bemutatom, hogyan készíthetünk házilag fondant-masszát, konyhai robotgép nélkül. Nem azért, mert az enyém tegnap tönkrement, és várom az újat, hanem, mert így is remek fondant kaphatunk.
30 dkg pillecukrot 2 evőkanál vízzel, margarinnal kikent tűzálló tálba tesszük. Ezután mehet a tál a mikróba 30 mp-re. Megkeverjük, és visszatesszük ismét 30 mp-re. Ezt addig ismételjük, (kb. 2-2,5 perc) amíg folyékon állagúvá nem válik a pillecukor. Fontos, hogy a kavarásra használt kanalat, kavarót is kenjük be margarinnal még a kavarás előtt. Borzasztóan ragad és nyúlik az olvadó pillecukor. Amennyiben színezn szeretnénk, tegyünk bele az ételfestékből, vagy a porfestékből is.
25 dkg porcukrot daráljunk, vagy szitáljunk át, szitáljunk hozzá 2 evőkanál étkezési keményítőt is, majd öntsük ezt a megolvadt masszához. A munkafelületetet kenjük be margarinnal, és szórjuk meg 5-10 dkg porcukorral (ezt is szitáljuk át előtte).
Erre tehetjük a megolvadt masszát, és alaposan bemargarinozott kézzel szépen gyúrjuk át, egészen addig, amíg az összes cukrot fel nem vette a massza.
Ezután légmentesen csomagoljuk folpack-ba, és tegyük a hűtőbe minimum 1-2 órára, de akár egész éjszakára.
Másnap (később) vegyük elő, és az egészet jól gyúrjuk át, majd a tésztanyújtáshoz hasonlóan kb 2mm-esre nyújtsuk ki. Ezután a tortára is helyezhetjük az elkészült fondant-bevonót.
Amennyiben túl kemény, mikor kivesszük a hűtőből, tegyük néhány pillanatra a mikróba.
Ez a mennyiség egy darab, 26 cm átmérőjű torta bevonására elegendő.

Itt a kisfilm 2 részletben, egyelőre angolul:

Fondant készítése I.rész

Fondant készítése II.rész

Itt találhatsz egy magyar nyelvű kisfilmet is, a marcipános fondant elkészítésével:

http://tortadiszites.blogspot.com/2012/02/marcipanos-fondant-keszitese-kisfilmmel.html

6 megjegyzés:

  • Névtelen írta...

    Szia! :)
    Én még elég fiatal vagyok de én is arra a döntésre jutottam hogy a tortakészítés a legjobb dolog a világon. Megcsináltam életem első fondant masszáját és nagyon szép lett az eslő tortám köszönöm a receptet:)
    Petra

  • anita.varga írta...

    Szia Timi! :)
    Nagyon sok hasznos dolgot talátam az oldaladon. Gratulálok!
    Elkészítettem én is az első fondant masszát pillecukorból. Nagyon boldog voltam, mert sikerült elészítene. A tortát még be is tudtam vele vonni, de már itt is jelentkeztek a gondok. Amikor kinyújtom és dolgoznék vele, nyúlós lesz a massza. 24 órát volt kb hűtőben, de amikor kinyújtom mégis nyúlik. A rózsát is nehezen tudtam megcsinálni emiatt és össze is esett kicsit ahelyett, hogy megszáradt volna.
    mi lehet az oka?
    köszi
    Ann

  • fabrikfan írta...

    Szia!

    Végre találtam egy fondant receptet ami könnyen beszerezhető alapanyagokból áll!
    Nekem egy rubik-kocka tortát kéne elkészítenem január végén, de már most félek :) Nem szeretnék túl nagyot olyan 25*25*25-ös méretű elég lenne elsőre. A piskótát már nagyjából sejtem,hogy valami négyzet alakú edénnyel fogom kivágni,hogy egyforma legyen, de fogalmam nincs,hogy milyen krémet tegyek bele. A fondant nagyon édes, ezért valami keserű csokis vagy savanykásabb (mondjuk joghurt) krémre gondoltam. Egy ismerősöm szerint a tejszíntől elfolyósodik a bevonat szóval nem tudom még milyen legyen, de majd beszámolok róla :) A fondantot úgy gondoltam feltenni,hogy először bevonom az egész tortát, és utána vagdosom bele a kockákat, majd befestem ételszínezővel a megfelelő színre, a mélyedéseket pedig feketével.

  • zsuzsa59 írta...

    Szia! Nagyon szépen köszönöm ezt a sok érdekes és hasznos tanácsokat, amiket itt kaptam a fondantról és a torta díszítéséről.Még kezdő vagyok ezen a téren és csak nézelődöm és tapasztalatot gyüjtök a segédeszközök terén. Kiváncsiságból elkészítettem egy Barbitortát, hogy mire az unokám szülinapja lessz könnyedén megtudjam csinálni. Hoznék képet róla, de nemtudom hol bemutatni. Nagyon jó a blogod és örülök hogy rátaláltam. Örök hálám érte.

Megjegyzés küldése

 

©Copyright 2011 A Tortadíszítés Alapjai | TNB